onsdag den 12. november 2014

Kokkedal igen igen

Husker I juletræsagen fra Egedalsvænge i Kokkedal - ellers er her lige en genopfriskning af sagen, som startede for snart tre år siden.


Sagen for tre år siden

Det var et "demokratiske valg", der foregik i Egedalsvænge i Kokkedal, hvor det årlige juletræ i foreningen blev afskaffet - af et muslimsk flertal i bestyrelsen. Om afstemningen - og grunden til afstemningen, er foregået som beskrevet i dagspressen, har jeg ikke noget bevis for, men den afgående formand fortalte en helt anden historie på TV 2 News.  
Nu har juletræet jo heller ikke ret meget med selve kristendommen at gøre, så det kan vel ikke være grunden til, at den muslimske del af Egedalsvænge havde stemt imod betalingen af det traditionelle juletræ, som hører til en dansk jul? 
Problemet var, at det havde været en gammel tradition i Egedalsvænge, at have et juletræ - og der havde på lige fod været penge til muslimske højtider, derfor var der ingen forståelse for afskaffelsen af juletræet.


Nå, men enden på sagen blev, at det ønskede juletræ kom op på sin traditionelle plads i Egedalsvænge - og alle var glade. Men hvordan er det så gået siden?


Egedalsvænge i dag

Efter det jeg kan læse mig frem til i dagspressen, foregår der nærmest borgerkrigslignende tilstande i Egedalsvænge i Kokkedal, for det er ikke småting beboerne i og omkring bebyggelsen må finde sig i fra unge med indvandrebaggrund. 

Mange beboere har forsøgt sig med høje hegn, hvor andre har givet op og forsøger at sælge deres huse.

En havefest blev brat afbrudt, da en byge af sten regnede ind over deltagerne, så alle måtte flygte over hals og hoved. Også noget som salg af hårde stoffer foregår bl.a. lige ved børnehaven, hvilket beskrives af politiets fagblad, Dansk Politi.


Er sagen en storm i et glas vand?

Jeg har ikke selv været til stede i Egedalsvænge, så jeg har lidt svært ved at at forholde mig til, hvad der reelt er sket, men en sag har som regel to sider. Dog har jeg hæftet mig ved, at et par politikere, Trine Bramsen (S) og Karsten Lauritzen (V), samt Dansk Politi har været til stede under et møde i Egedalsvænge.

Karsten Lauritzen mener sagen er opstået på grund af et ressourceproblem fra politiets side, men det benægter politiet, der oven i købet har afvist at få tilført flere ressourcer!

Trine Bramsen skulle have udtalt, at det ikke er politiets opgave at stoppe stenkasteri, hvilket jeg slet ikke er enig i, - og hvad så med salg af stoffer?!? Der er alt for mange politikere på borgen, som ikke aner hvad der foregår udenfor Christiansborg - og alt for mange har ikke engang haft et arbejde - inden de blev politikere! Men ....., der er snart valg igen!


Hvad ved politiet?

Politiet siger, at de ved hvem der står bag, samt de har helt styr på situationen. Politiet mener i øvrigt, at det er drenge fra 7 til 15 år som står bag stenkasterier og de øvrige uroligheder!!!

Hvis sagen bare drejer sig om en børnebande, så forstår jeg slet ikke, at politiet har ladet sagen gå så langt, i stedet for at tage fat om ondets rod - en gruppe børn skulle politiet da kunne klare? Og at Trine Bramsen mener, at det ikke er politiets opgave at stoppe stenkasteri, fortæller mere om Trine Bramsen end godt er. Som skrevet, der er snart valg!

Foto: Fra nettet

Ingen kommentarer:

Send en kommentar