fredag den 7. november 2014

Overfald på avisbude i Skovlunde

Som de fleste drenge fra København og omegn, har jeg også engang været avisbud - og selv om det var engang i 1950'erne, kan jeg stadig huske min avisrute.


I de gode gamle dage

Ruten strakte sig fra Skovlunde Villaby, til alle de gårde der befandt sig mellem Skovlunde og et godt stykke ud mod Ballerup. Det mest farlige på turene var lænkehunden på Dyregården, der lå næsten halvvejs mod Ballerup, resten af turen var det rene landsbyidyl.

I dag er det en helt anden sag. Skovlunde er blevet en del af København, og jeg er ret sikker på, at hvis jeg i dag tog en cykeltur rundt i Skovlunde, ville jeg fare vild i byen. Og jeg kan levende forestille mig, at en avisrute nok ikke er helt det samme som i min tid - dog vil jeg tro, at Villabyen er lidt nemmere med postkasserne ude ved vejen.


Budene overfaldes

Når jeg så forestiller mig en avisbuds vilkår i dag, hænger det sammen med, at avisbude nu bliver overfaldet og frastjålet deres knallerter/scootere, som de anvender til transportmiddel under uddelingen af aviser. Bl.a. blev et avisbud overfaldet af en gruppe unge, der overdængede den overfaldne med slag og spark på Lundebjerggårdsvej i Skovlunde.

Selv om det ikke er et generelt problem, så er det alligevel tiende gang et sådan noteres. Overfaldene sker i et begrænset område, så det burde være en smal sag, der kunne opklares relativt hurtigt, da det tilsyneladende er drengebander der står bag overfaldene og tyverier. Men efter hvad jeg har kunnet finde ud af i medierne, bliver der ikke gjort noget som helst ret meget af politiet i den retning, selv om man kan se de unge fra banderne køre rundt på de stjålne køretøjer, da disse meget hurtigt kan ses uden nummerplader.


Politiets "indsats"

Nu kan jeg så konstatere, at politiet ikke vil efterforske indbrud, hvor de stjålne effekter er under en værdi af 100.000 kroner.

Politiet gider/tør heller ikke efterforske overfaldene på avisbudene, hvor det tilsyneladende er ligetil, hvem der står bag disse overfald og tyverier, da de helt åbenlyst kører rundt på de stjålne kørertøjer. Det begynder at ligne noget, hvor almindelige danskere bliver nedprioriteret af vor ordensmagt -


- hvordan syntes du selv det går Fru Justitsminister?


Foto: Fra nettet

Ingen kommentarer:

Send en kommentar