torsdag den 13. november 2014

Pålandsvind ved Nordbornholms Røgeri

Fra i sommer på Nordbornholms Røgeri, - og så er der is bagefter
Der er ikke altid, at der er sol på "Solskinsøen" Bornholm. I går var der bestemt ikke meget sol at skimte, da vejret var gråt i gråt og meget blæsende, hvilket vil sige omkring de 11 m/s.

Men den smule vind afskrækkede nu ikke en gammel cykelrytter for at tage cyklen ind til Allinge for at købe lidt ind. Og da jeg kom forbi Nordbornholms Røgeri på Kæmpestranden i Allinge, kunne jeg slet ikke stå for det vidunderlige skue ud over Østersøen.

Derfor kom jeg hurtigt af cyklen og fik fat i kameraet - ikke for at tage billeder, da det bedste nok ville være, at tage en lille video af bølgernes brusen ind mod klipperne.

Videoen er også tilegnet mine gamle venner i Lyngby (billedet for oven), som vi hvert år spiser sammen med på Nordbornholms Røgeri, så kan de se, at det ikke altid er sol og sommer på Bornholm, men jeg er ret sikker på, at videoen - på trods af vejret, vil fremkalde nogle gode sommerminder fra "Solskinsøen".

video

- og her er der et godt billede fra Solskinsøen. Nordbornholms Røgeri på en rigtig varm sommerdag med masser af gæster

Video og foto: Erik Krog

Ingen kommentarer:

Send en kommentar