torsdag den 18. december 2014

De sidste skal blive de første ..

Jeg var dagens sidste patient på kirurgisk ambulatorium
Som der står skrevet i de hellige skrifter, så skal de sidste blive de første, men den udlægning gælder nok ikke på vore hospitaler. Jeg sad nemlig ret lang tid på Bornholms Hospital i går, for at få den endelige "dom" på mit højre knæ, som jeg har en del problemer med.

Nu var jeg den sidste i rækken af dagens patienter, så da overlægen hentede mig, var han fuld af forklaringer over den lange ventetid jeg havde været igennem. Men nu er det lidt svært at afse den rigtige tid til hver patient, så jeg slog det bare hen som, at det var helt i orden, hvilket det selvfølgelig også var.


Det gamle knæ

Jeg havde slidgigt i knæet, kunne overlægen forklare. Navnlig var det ydersiden af knæet, det var galt med, da der ikke var nogen form for brusk tilbage. Overlægen forklarede, at mit knæs tilstand var det samme som to stykker sandpapir mod hinanden, hvilket nok er meget tæt på sandheden.

Kirurgien indenfor udskiftning af knæ - på mit problem, er ikke god nok endnu, mente overlægen, hvis jeg altså ville fortsætte med at cykle! Så jeg bider det i mig nogle år endnu, og fortsætter på landevejen indtil knæet selv siger stop, da det går kun én vej -

- for, så længe jeg kan cykle uden stok, bliver jeg ved ;)

Foto: Erik Krog

Ingen kommentarer:

Send en kommentar