mandag den 19. januar 2015

Manu Sareen er til skade for diabetikere

Lige for tiden arbejder socialminister, Manu Sareen (R), med en lovændring, der, ifølge embedsværket i ministeriet, skal forenkle sagsbehandlernes arbejde i kommunerne. De der betaler regningen for denne "forenkling" er de sygdomsramte diabetikere.

Min påstand er, at sagen ikke har en pind at gøre med en forenkling af en sagsbehandling, men derimod en besparelsesprocess, der i sidste ende vil koste liv og en endnu større omkostning for samfundet.

Hvis Manu Sareen med embedsfolk havde bare en lille del af hjernen - og hjertet, med i deres arbejde, ville en tanke om en standardisering af måleapparater og diabetikernåle, slet ikke komme på tale. De personer har intet begreb om, hvad de sætter i gang.

Når jeg bliver spurgt om, hvor mange enheder insulin jeg tager til mine måltider om dagen, er mit svar altid, "det kommer an på hvad jeg spiser, samt hvad mit blodsukker er inden måltidet". Til dette kræver en stor viden for kosten, samt, hvad og hvordan MIN krop reagerer på indtagelse af insulin. Jeg er den, der har den største viden om min krop i forhold til diabetes, ikke engang min læge kan svare på det - og det vil man nu standardisere!

Helt ærlig, de mennesker har sgu ikke hjerne at slås med!!!! 

Jeg kan godt se hvilke ulykker en sådan lov vil medføre, og ikke mindst for den ramte diabetiker - men selvfølgelig kan der her og nu spares penge, og det er vel det lovforslaget skal ses i lyset af.

At der så vil komme en kæmpe regning til samfundet på følgesygdomme, er en helt anden sag, men det fortælle en del om den intelligens Manu Sareen besidder!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar