tirsdag den 27. januar 2015

Talende billeder af Henrik Kokborg

Der er ikke meget håb tilbage i denne kvinde
Jeg har skrevet nogle indlæg om det arbejde, som min gamle hjemmeværnskammerat og fotograf, Henrik Kokborg, har udført som nødhjælpsarbejder i flygtningelejrene i Irak.

Hvad er der at se frem til? Kun håbløshed!





















En del billeder behøver ikke tekst,
dette er et af dem
Henrik, der havde sin gode ven, Goran Ahmadi, med på turen, havde tøj og penge med til nogle af de mange flygtninge i de lejre de besøgte.

Vi ser hvilken gavn det medbragte tøj gør, men hvis
denne lille pige ikke får lægehjælp, vil hun snart dø











Jeg fik lov til at genskrive de beretninger jeg fik fra dem - og ikke mindst, fik jeg lov til, at anvende de billeder jeg fik tilsendt af Henrik Kokborg.

Her i dette indlæg vil jeg gengive nogle af de mest talende billeder fra nødhjælpsturen til Irak, hvor flygtningelejrene huser op imod 100.000 flygtninge fra Syrien, noget som er svært at forholde sig til i det trygge Danmark.

Denne mand er helt afhængig af andres hjælp


Flygtninge i Danmark

Når jeg ser på disse billeder, og hvilke forhold de bor under - og ikke mindst, hvad vinteren forårsager i de områder på de mange flygtninge, så har jeg lidt svært ved, at tage de klager alvorligt, som flygtningene i Danmark disker op med ifølge dagspressen.




Igen ser vi tøjet fra Danmark, men fødderne siger noget andet
Goran og Henrik gjorde et stort
arbejde i flygtningelejrene i Irak















Foto: Henrik Kokborg

Ingen kommentarer:

Send en kommentar