lørdag den 14. februar 2015

Lidt hygge i haven - med kædesaven

Som det ses, er der stadig en del træ tilbage
Vinteren er gået på hæld - hvis man da skal tro DMI, som helt har aflyst resten af vinteren. Men nu er det med DMI, at deres meldinger kan være helt hen i vejret (undskyld udtrykket).

Nå, men selv om denne vinter ikke viser tænder mere i Danmark, så kommer der nok en ny vinter senere på året, for så hurtigt går den globale opvarmning altså heller ikke.

Okay, der er vist også en "øvelse" med kløvning, der venter










Kædesaven i arbejde

Derfor faldt mit blik på alt det træ, som jeg fældede for et år siden. Der var altså en hel del, som først skulle saves i passende stykker, hvor af en del var temmelig tykke stammer. Dette arbejde udføres ikke af sig selv, så jeg måtte have fat i kædesaven, for der var faktisk en hel del træ, der havde hobet sig op.

Al plads anvendes til opbevaring inden kløvningen - her er det traileren.

Brændeskuret

Denne vinter har vi klaret med en kombination af eget brænde fra haven, samt resterne af det tidligere indkøbte træbriketter, som vi stadig har en del tilbage af - nok til at klare resten af fyringssæsonen.

Derfor passer det perfekt med et næsten tomt brændeskur, der bare står og venter på, at blive fyldt op igen. Og det er lige det jeg vil bruge foråret til, inden haven for alvor råber efter mig.

Men jeg kan godt mærke, at jeg ikke er 69 år mere.

Foto: Erik Krog

Ingen kommentarer:

Send en kommentar