mandag den 6. april 2015

En tur omkring Svaneke

En trawler i havnen i Svaneke
Dagen i dag husker jeg som lidt blæsende, overskyet og kold - dog med pletvis sol, men en sol, som bestemt ikke tog magten på noget tidspunkt - tværtimod.


På cyklen igen

Men vejret var ingen hindring for at komme på cyklen, og da slet ikke når det er det smukke Bornholm jeg cykler ud på, så jeg besluttede at tage en tur omkring Svaneke.

Cykelturen til Svaneke gik langs kysten, hvor hjemturen var lagt på en helt anden måde, så jeg kom igennem en helt anden natur end på udturen. Dog havde begge ture én ting til fælles - og det var de mange bakker.

Mit foretrukne spisested i Svaneke





Svaneke

Da jeg "susede forbi" Dyrlæge Jürgensens gade" i Svaneke, slog det mig lige, at jeg lige skulle hilse på en bekendt - for vi har haft et par dødsfald i familien, som jeg lige skulle tale med min bekendt om.

Herefter gik det ned til havnen, hvor jeg lige tog et par billeder og en kort video til bloggen. Og når jeg nu alligevel var på "fototur", så ville jeg være et skarn, hvis jeg ikke tog en tur omkring torvet, for at tage et billede af en restaurant, som efterhånden er blevet et af vore favoritsteder - "Bryghuset".

Da jeg fortsatte min tur, havde jeg forregnet mig, idet jeg mente at have sidemedvind på den resterende tur, men det blev så til sidemodvind/modvind, så jeg fik brug for alle mine talenter for at træde igennem.

Bornholm er den eneste ø jeg kender, hvor man kan have modvind hele vejen rundt, og min form er bestemt ikke noget, der kommer i nærheden af begrebet "form" - det skulle da lige være kageform!

video
Foto og video: Erik Krog

Ingen kommentarer:

Send en kommentar