fredag den 10. april 2015

Mit kørekort er ankommet

I dag fik jeg mit nye kørekort.

I anledning af, at jeg blev 70 år - sidste år, skulle jeg ansøge om at få mit kørekort fornyet. Siden har Folketinget så vedtaget, at et kørekort nu skal gælde til personen fylder 75 år - men den nye regel kom jeg så ikke ind under!

Her - 6 (seks) måneder og 8 dage efter min ansøgning, dukkede mit nye kørekort op på adressen. Jeg må indrømme, at jeg på ingen måde er imponeret over det offentliges effektivitet. Okay, jeg har diabetes, type 1, hvilket min livlæge har beskrevet i min lægeerklæring. Min læge har også beskrevet, at jeg aldrig har haft insulinchok, samt, at jeg passer min diabetes på bedste vis - ja, man kan ikke engang se på mine "sladreblodprøver", at jeg har diabetes. Alligevel får jeg kun fornyet mit kørekort med 3 år, herefter igen en ny ansøgning. I mellemtiden kører alle andre videre til de er 75 år.

Hvorfor skal det tage 6 måneder og 8 dage, at godkende min ansøgning om fornyelse? I den tid, har jeg f.eks. ikke kunnet køre i Tyskland på min midlertidige køretilladelse (som er blevet forlænget hele 3 gange). Det er slet ikke godt nok! Hvis det var en privat virksomhed, der havde samme sløve tempo, så ville virksomheden være gået ned for længe siden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar