torsdag den 7. maj 2015

Kom maj -

Bøgeskoven er sprunget ud på Bornholm
- du søde milde.

Vejret i går var, som jeg beskrev i dagens tidligere indlæg, utroligt flot, så derfor ville det være en forbrydelse, ikke at udnytte det på en træningstur på de bornholmske landeveje.

Bøgen er lige sprunget ud, nattefrosten har sluppet sit tag, og græsset gror, som om det fik penge for det. Kort sagt, vi står lige foran en spirende sommer. Så det er svært at bevare vinterens pessimisme.

Er der noget mere flot end en dansk bøgeskov?





Helbred og cykling

Dog vil jeg godt indrømme, at mine træningsture på cyklen, ikke helt er det samme, som i de gode gamle dage. Jeg er plaget af diabetes og slidgigt i knæ, hænder og nakke - og sidste år fik jeg koblet endnu en ting til mine undskyldninger for "manglende form", da jeg fik konstateret astma! Jeg er 70 år, så der er vel ikke noget at sige til, at det går den forkerte vej?

Men, så længe jeg kan cykle uden stok - og vejret er så flot som det var i går,skal det nok mere end et jordskælv til, for at holde mig inden døre, for mine cykelture er godt for mit helbred.


Der er vel ikke noget at sige til, at jeg falder for dette syn?
Skoven nord for Rønne

På denne årstid kunne jeg godt tage en tur i Almindingen for at tage et billede af skoven, men jeg plejer altid at tage billeder af bøgeskoven lige nord for Rønne, for den står for mig som noget af det flotteste på denne årstid. Slotslyngen er også flot, men ikke helt i samme kategori.

Nattens regn havde også gjort sit til, at skoven stod ekstra smuk, og da jeg cyklede op gennem Kulvejen, måtte jeg af cyklen for at tage nogle billeder.

Nu håber jeg, at min gamle ven på Tasmanien får så meget hjemlængsel, at vi snart ser ham igen her på Bornholm.

Træningen sluttede af med en punktering kun 6 km fra Tejn, men heller ikke det kunne tage humøret fra mig.

Foto: Erik Krog

Ingen kommentarer:

Send en kommentar