fredag den 12. juni 2015

Palle og veteranbiler

Palle med sin MG sportsvogn. Et yderst flot eksemplar -
Forleden blev jeg overhalet (jeg var på cykel) af en god bekendt, Palle fra Allinge. Palle kørte i sit nyeste legetøj, en veteransportsvogn fra 1950'erne (vil jeg tro) - en meget flot MG TD Midget (hvis jeg ikke tager meget fejl?)

Nu er jeg ikke den helt store tilhænger af veteranbiler, men der er et eller andet over en ægte MG sportsvogn - men nok mere fordi, at jeg kan huske denne bil fra min ungdom!

- som også er et flot syn fra denne vinkel











Bornholms motor veteraner

Palle er, i denne forbindelse, ikke bare hvem som helst, da han er formand for Bornholms motor veteraner, og han er da også i besiddelse af andre veteran motorkøretøjer, bla. et par Nimbus motorcykler - et mærke, som jeg ligeledes kan huske for rigtig mange år tilbage i tiden.

Da jeg blev overhalet af Palle, var jeg på vej til Allinge, så Palle stod og ventede på mig, da jeg kom forbi hans ejendom på Tejnvej. Jeg skulle selvfølgelig se "dyret". Og om jeg blev imponeret over den flotte rødlakeret bil? Det var der slet ingen tvivl om, den sportsvogn var godt nok flot!

Se læder indtrækket, og ikke mindst instrumentbrædtet 
Palle kunne fortælle, at han havde ofret en del for at få den i den stand, bl.a. var hele læder indtrækket skiftet ud med et flot nyt læder indtræk, og instrumentbrædtet havde i den henseende også sin historie. Nye måtter på gulvet - joh, der var kælet for den bil.

På den anden side gjorde Palle det heller ikke til nogen hemmelighed, at lige netop denne model var hans ynglings bil, og med den "tilståelse", kunne jeg godt forstå, at der var gjort så meget ud af, at få bilen ført tilbage til den oprindelige stand.

Stort tillykke med resultatet Palle.

Foto: Erik Krog

Ingen kommentarer:

Send en kommentar