lørdag den 13. juni 2015

Stemningsbilleder fra Folkemødet 2015

Seancen blev ledet af TV 2's Natasja Crone
Jeg var taget ind til Folkemødet i dag, for at høre Danske Banks administrerede direktør, nordmanden Thomas F. Borgen, som skulle underholde med bankens situation, sammen med Pia Olsen Dyhr (SF) og Peter Mogensen. Men da omtalte nordmand havde deltaget i et motionscykelløb, for en uge siden - og var styrtet under løbet, havde han været nødt til at melde afbud!?

Jeg kan så kun konstatere, at Hr. Borgen ikke er rigtig cykelrytter, for så havde han stillet op i Allinge!

Jette Peterson, Danske Bank i Rønne, lytter ivrigt







Thomas F. Borgen var da heller ikke alene om et afbud, idet SF's formand, Pia Olsen Dyhr, på grund af folketingsvalget, også havde meldt afbud. Disse blev erstattet af Danske Banks direktør for Group Communication, Jeanette Fangel Løgstrup.


Danske Bank eller Geert Wilders?

Seancen med Danske Bank, var på samme tidspunkt som Geert Wilders foredrag på Kongeskærskolen, som ligger i lige forlængelse af området ved Cirkuspladsen i Allinge.

For mig var valget ikke så svært, så derfor satte jeg mig godt til rette i teltet med Danske Bank. Geert Wilders har lov til at have sin mening, og jeg har min frihed til at vælge, hvad jeg vil deltage i, men på et eller andet tidspunkt, er vi nok nødt til at stramme vore begreber. For det, som bl.a. Gyldent Daggry står for, går på ingen måde i spænd med det vort demokrati står for.

Selv om jeg havde set frem til Thomas F. Borgen, så vil jeg rose Jeanette Fangel Løgstrup for sin indsats på mødet, for der var en hel del relevante og skarpe spørgsmål til Danske Bank. Dog mente Peter Mogensen, at Danske Bank stadig befinder sig på bunden af en dyb brønd!

video

En video fra mødet med Danske Bank


Der var ikke så mange mennesker foran Domen -
Råhygge ved Domen

De som husker mit indlæg fra foråret, kan sikkert huske, at jeg tog et billede fra Domens bagside, hvor det store trappearrangement nu var blevet færdigbygget. 

- for langt de fleste var søgt om bagved








Jeg skrev noget om, at netop denne del af Domen, ville blive et trækplaster under det næste Folkemøde, hvilket kom til at passe.

Inde i Domen var der også aktivitet

Dagens sommervarme undrestregede denne påstand, for mange af Danmarks største folkefest's besøgende, havde en rigtig god dag på denne trappe - med direkte udsigt til Østersøen. Stedet blev ligeledes anvendt til, at nyde burgeren/pølsen, som man havde købt i et af de mange steder, som kunne byde på noget grillet fast food.

Der må være en havn et eller andet sted, for
når der er master, må der også være skibe!







Havnen

Allinge havn lignede bestemt ikke sig selv. Havnen druknede i menneskemængden, og når jeg tænker på de 35.000 besøgende Folkemødet havde i går, så var det bestemt ikke mindre i dag.

- og her er beviset




På første dagen skrev jeg en del om sikkerheden på Folkemødet - og derved politiet, som der på dette møde er en del af. I dag lagde jeg dårlig mærke til dem, idet de smeltede helt sammen i den store menneskemængde. Ret utroligt, at man hurtigt betragter det, som en naturlig del af folkefesten.

Havnen var tæt pakket med mennesker













Jeg må sige til arrangørernes ros, at dette Folkemøde langt overgår det, vi før har oplevet - på trods af det, der blev stillet i udsigt med de udenlandske talere.

Stort tillykke med et imponerende arrangement. jeg ser frem til det næste Folkemøde.


video

Hygge bag Domen på Cirkuspladsen i Allinge -


video

- og her ved den lille havn bag Allinge Røgeri


Foto og video: Erik Krog

Ingen kommentarer:

Send en kommentar