mandag den 17. august 2015

Bornholm Rundt bød på en overraskelse

Erik Krog i Bornholm Rundt 2015 - her i Tejn
Da vi havde cyklet omkring de første 15 km af Bornholm Rundt, kom jeg i snak med en bornholmsk cykelmotionist. Han spurgte om jeg havde kørt løbet før, hvilket jeg kunne svare bekræftende til, idet det var min 15. tur af slagsen.

Manden var bornholmer, og da jeg ikke taler bornholmsk, var det noget af en overraskelse, at en "ovrefra" havde kørt så mange løb på Bornholm. Manden kunne da også berette, at han var hele 55 år, så han var ved at komme godt op i årene. Mit svar til det var, at jeg var 70 år, og havde ikke de store problemer med min alder. Så var det ligesom vi skulle skifte emne.


Bornholmer

Jeg kunne også tilføje, at jeg kørte mit første cykelløb på Bornholm i 1961 - og at jeg var bosat på Bornholm. Nu var det, at jeg blev noget overrasket over mandens svar - "jamen, så er du jo bornholmer"! Det er bestemt ikke hver dag jeg får det oplyst af en ægte bornholmer.

Foto: Birthe Krog

Ingen kommentarer:

Send en kommentar