søndag den 9. august 2015

TDC og Post Danmark Rundt

Team Tinkoff Saxo jagter udbryderne i Nordsjælland
Jeg havde set frem til den sidste etape af Post Danmark Rundt på TV, men det fik TDC forpurret, da hele lørdagen gik i sort for en stor del af TDC's kunder - og der var vi desværre iblandt.

I stedet har jeg måtte læse resultatet på nettet, hvilket bestemt ikke er helt det samme.

Nu må vi se, hvordan TDC takler situationen efterfølgende, for vi er mange tusinde kunder, der ikke har fået den vare vi har betalt for.


På dette tidspunkt vidste Michael Mørkøv ikke, at han ville få sejren foræret
på sidste etape af Post Danmark Rundt

Joel Andersen

Nå, men "min udsendte medarbejder", fotografen Joel Andersen, sendte mig nogle billeder (dette speciale magter han også) fra Frederiksværk, hvor den ene deletape havde mål i fredags. Den anden deletape var en enkeltstart, der blev kørt i Helsingør.

Her den senere samlet vinder af Post Danmark Rundt, Christopher Juul-Jensen
Sidste år sendte Joel Andersen også et billede fra løbet (husker bl.a. Chris Anker Sørensen), og i år havde fotografen placeret sig på samme sted - og efter billedernes kvalitet af dømme, så er kameraet også indstillet som sidste år.


Lars Bak

Denne etape fra Frederiksværk, er etapen, hvor Lars Bak kørte i den gule føretrøje. Det var først på den efterfølgende enkeltstart, at Lars Bak mistede trøjen. Helt ærligt, så kunne jeg godt have undt Lars Bak den samlede sejr!

Her er Lars Bak i den gule føretrøje

"Fuglen"

En rytter, som var særlig uheldig i løbet, var Jacob Fuglsang. Et styrt på 3. etape blev for alvorligt for den elegante rytter, at han måtte opgive på etapen til Frederiksværk.

Også en rytter fra Team Almeborg-Bornholm, Simon Bigum, måtte udgå af løbet, men med en brækket hofte, som er en skade i den alvorligere ende af skalaen.

En slagen "fugl"

En rytter, der har udsolgt?
Finalen

Det helt store TV-show i Post Danmark Rundt, er finalen på Frederiksberg, hvilket vi er en del TDC- kunder, som blev afskåret fra at se.

Af det jeg har kunnet læse mig til, er, at Matti Breschel trådte lidt på bremsen - så Teamkollegaen, Michael Mørkøv, kunne få sin første etapesejr i Post Danmark Rundt.

En flot gestus, som får mine tanker hen på en lignende situation i 1998, hvor Frank Høj og
Her har fotografen fundet et billede af trængsel i rytterens briller
Brian Holm krydsede målstregen - hånd i hånd. Dette aftalte spil var løbsledelsen ikke ligefrem duperet over.


Jalabert

Nu er jeg kommet op i en alder, hvor jeg ikke husker så godt mere, men jeg erindrer dog en episode i Vueltaen fra 1995, hvor en tysk rytter, fra Team Telekom, Bert Dietz, havde været i udbrud i noget der lignede 200 km.

Franskmanden, Laurent Jalabert, kørte tyskeren op umiddelbart inden målstregen, hvilket havde fået "pisset i kog" hos publikum og de mange millioner af TV-seere.

Lige før målstregen bremsede den elegante franskmand så meget op, at tyskeren kunne komme først over stregen.

Så vidt jeg husker, havde løbsledelsen kun roser til overs overfor Jalabert for dennes situationsfornemmelse.



Team Almeborg- Bornholm
Team Almeborg-Bornholm

I år havde Post Danmark Rundt deltagelse fra Bornholm. Det helt nye Bornholmske hold var blevet udtaget til løbet, en udtagelse, som de kvitterede med på fornemmeste måde.

På løbets første dag så vi rytteren, Stefan Djurhuus, føre sig frem på bedste vis. Den bornholmske rytter var ikke bare med i et langt udbrud, men han deltog i samtlige føringer. Også en rytter som Mathias Dam lagde man mærke til, idet han på tredje etape blev indehaver af løbets bakketrøje.

Foto: Joel Andersen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar