mandag den 7. september 2015

Flygtninge og migranter

Lige for tiden er der gået slagsmål i debatten om de mange flygtninge, som lige for tiden myldrer ind over Europas grænser.

Lad mig slå helt fast! Vi skal hjælpe flygtninge, herom er der slet ingen tvivl, men med migranterne er det en helt anden sag. 

Man kan ikke bare tiltvinge sig adgang ind over et lands grænser, for derefter at slå sig ned i landet, som, af en eller anden grund, ligger højt på ens ønskeliste. Her er der regler og love, der skal overholdes.

Jeg var selv emigrant i Australien engang, så den vej rundt kender jeg proceduren. Hvis jeg ikke havde et emigrantvisum med opholds- og arbejdstilladelse, så ville jeg aldrig have kunnet komme ind i Australien. Dette gælder på samme måde for de migranter, som nu vil ind i Danmark.

Derfor, adskil lige de to begreber - begreberne flygtninge og migranter!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar