tirsdag den 1. september 2015

Hvaler Down Under

Et billede af en hval på vej ned i dybet
Det kan vel ikke komme bag på dem, der kender mig fra dagene i Australien, at jeg betragter min gamle ven, Erik Rudolf, samt hans slægtninge i Australien, lidt som min familie.

Erik Rudolf har 5 børn - og med børnebørn bliver det til en ret anseelig mængde personer, hvis de samlet stillede op foran kameraet.


Hearvy Bay og hvaler

Nå, men Eriks yngste datter, Anna Rudolf, har været en tur i Queensland, hvilket må siges at være meget langt fra Tasmanien, hvor hun bor til daglig med sin mand og børn..

En hval i hopla
Et af stederne for besøget var ved Hearvy Bay, nær Fraser Island. Anna havde lånt et kamera af sin far, et kamera som hun tog med på turen - og det gjorde hun klogt i.

I området findes der både blåhvaler og pukkelhvaler, men nu er det med den slags dyr, at man ikke bare kan få dem til at stille sig op, så det er bare om, at være hurtig på knappen, når havets største dyr viser sig.

Og jeg skal da lige love for, at Anna Rudolf har fået et par gode billeder i "kassen".

Det ligner en pukkelhval, der lige skal blære sig lidt
Jeg har selv været på de kanter, men jeg har aldrig været så heldig, at opleve det, som billederne viser.


Mange billeder

Derfor blev jeg glædeligt overrasket over de billeder, som Erik Rudolf sendte mig, billeder som jeg naturligvis hurtigt deler med mine mange læsere på bloggen.

Jeg har fået oplyst, at der er mange flere billeder af den art, så jeg afventer spændt, at disse billeder dukker op i min mailpostkasse.

Endnu et meget smukt billede af en kæmpe - på vej ned i havets dyb
Foto: Anna Rudolf

Ingen kommentarer:

Send en kommentar