torsdag den 1. oktober 2015

Korpereiret ved Elverum

Denne bro ser ikke alt for god ud, men den virker efter hensigten
Lige uden for Elverum findes der et større vildtområde, som hedder Korpereiret.

Da Randi og jeg var en lille tur ude omkring Midtskogen Gård, syntes Randi lige, at vi skulle tage en afstikker, inden solen gik ned - og det blev kun til en lille afstikker inde i Korpereiret, for det skal jeg da godt nok have meget mere tid til.

Der er oplysning for besøgende om området






Geocaching

Da vi kørte ind i området, slog det mig, at dette område måtte egne sig fortrinligt til geocaching, så jeg spurgte Randi, om der i området også fandtes vilde dyr. "Ork ja", var svaret, "du vil kunne finde elge inde i haverne i Elverum". Så hvis nogen skulle finde på denne sport i Korpereiret, så er der også denne lille udfordring med i legen!


Her har Randi fanget mig ved en elv inde i Korpereiret


Korpereiret

Nu kender jeg slet ikke til dette meget specielle område, så jeg har været nødt til, at søge lidt oplysninger på det, idet Randi fortalte mig, at ikke så langt fra det sted vi parkerede, var der et par vandfald, som nok kunne være værd at se lidt mere på.

Området bliver sammenlignet med en canyon, med to nævneværdige vandfald.

Selve canyonen blev udformet i slutningen af forrige istid, hvilket ligger omkring 10.000 år tilbage i tiden, og har en udstrækning på omkring de 2,5 km med en dybde på 60 meter.

I området arrangeres der omkring 200 fællesture med turledere, friluftarrangementer og lejrer. Der er ture for enhver smag og for alle aldre og interesser, så det er bestemt slet ikke sidste gang jeg har været inde i Korpereiret.

video

Foto og video: Erik Krog og Randi Krog Belseth

Ingen kommentarer:

Send en kommentar